سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزیابی ملک برای مهاجرت

نکات مهم در ارزیابی ملک

·        یکی از ارکان اساسیارزیابیاملاک ، زمین یا به اصطلاحمساحت ملک است.اندازه و مساحت زمین از نظر ارزش ملک بسیار تعیین کننده است.مهم است کهیکقطعه بزرگرا در نظر بگیریم ، موقعیت میدان در ارتباط با جادهیا به اصطلاح مجاورت با جاده یا خیابان ،بهویژه در استفاده های تجاری و جهت دار، بسیارمهم است.

·        در شرایط یکسان در تمامی شهر ها، واحدهای ساخته شده در جنوب موقعیت (جنوبی بودن ملک) به طور متوسط ??بین5تا 7درصد گرانتر از واحدهای شمال ملک (شمالی بودن ملک) هستند.

·        از نظر ارزش اعیانی نسبت به عرصه ، ساختمانهای دارای2 و 3طبقه در زمان ارزیابی تا 10 درصدبالاترارزش گذاری و قیمت گذاری می شوند . در برجها و آسمان خراشها، با وجود خدمات بیشتر ، قیمت مسکن در این ساختمانها 15 تا 20 درصدبیشتر از مسکن معمولیتخمین زده و ارزش گذاری میشود.

·        به منظور در نظر گرفتن استهلاک در ارزش گذاری ساختمانهای قدیمی ، طبقروشمعمول رایج ، ساختمانهای تا سه سال ساخت معادلساختمانهایجدید در نظر گرفته میشوند ،بیشتر از سه سال ، 1.5درصد کمتر از ارزش سالانه ،معادل کمتراز ساختمان جدید ارزش گذاریشده است .

·        در آپارتمانهای دارای تراس و بالکن ، ارزش هر متر مربع تراس سرپوشیده25تا 35درصد از ارزش هر متر مربع آپارتمان و ارزش هر متر مربع بالکنهای باز شده در سه طرف 50 درصد و بالکن های دو طرفه 70? در متر مربعباز می شوند .

·        در واحدهای مسکونی ، مساحت مشخص شده به نام انباری 50تا 35 درصد ارزش هر متر مربع آپارتمان براآورد می شود ومساحت مشخص شده در سند به نام پارکینگ بین 50 تا 65درصد از ارزش هر متر مربع آپارتمان برآورد و ارزش گذاریشده است .

·        خانه هایی که دارای حیاط در ساختمان هستند ، به طور متوسط ??5 تا 10درصد بیشتر از ساختمانهای بدون حیاط ارزش گذاری می شوند.