سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کد پستی و نحوه دریافت آن از پلاک ثبتی

 کد پستی چیست و اهمیت آن

با افزایش ساختمان ها در مناطق مختلف کشور ، لازم است هر آپارتمان یا خانه با کدهای خاص قابل شناسایی باشد تا آدرس دریافت خدمات شهری و پستی به راحتی پیدا شود.

کد پستی یکی از معتبرترین شناسه ها است که شامل 10 رقم عدد است و در بسیاری از موارد استفاده می شود و تعیین کد پستی از قوانین خاصی پیروی می کند که باید طبق قوانین انجام شود.

 

به عبارت دیگر ، برای اینکه کدپستی خاصی به مکانی اختصاص داده شود ، باید قوانین خاصی را رعایت کرد که همه آنها توسط اداره کل جغرافیا و مکان مشخص شده است. در این دفتر یک سیستم بسیار قدرتمند وجود دارد که می تواند هنگام دریافت آدرس کد را ارائه می دهد. با کد پستی ، امکان دریافت نامه ، بسته و هر محموله دیگری از سراسر جهان وجود دارد. 

طرز یافتن آدرس پستی از پلاک ثبتی چگونه است ؟

امروزه طبیعی است که همه آدرس پستی ملک را پیدا کنند و برای انجام کلیه کارهای اداری ، باید کدپستی دقیق ملک مورد نظر خود را داشته باشند. پلاک ثبتی املاک معمولاً وقتی برای هر ملک داده می شود ،نظم خاصی دارد.تقسیم بندی ها بر اساس طرح اطلاح زمین است که در آن هرملک مادر دارای پلاک اصلی و زیرمجموعه ای برای قطعات تقسیم شده است.

هر ملک دارای سه نوع سند مالکیت است.

·        زمین سند مالکیت رسمی ندارد و فقط قولنامه دارد .

·        زمین سند دفترچه ای دارا می باشدکه در جزء سند مالکیت های قدیمی می باشد.

·        زمین سند تک برگی دارد.

 

اگر زمین دارای سند یک صفحه ای (تک برگ) باشد ، همه مراحل از جمله به دست آوردن نقشه UTM مالک ، نشان دادن چهار گوشه آن  و نقشه های هوایی از موقعیت ملک به سرعت مشخص میشود ،بنابراین، به راحتی می توان آدرس پستی را دریافت کرد. 

اما ، اگر املاک سند تک برگ ندارند، ابتدا باید یک سندتک برگ دریافت کنند و موقعیت ملک در زمین و همچنین همسایگان مشخص شود تا بتوانند پلاک مناسب ایجاد کنند و سپس آدرس پستی را از سیستم سامانه سازمان جغرافیایی دریافت نمایید. 

 بنابراین، به طور کلی ، آدرس پستی پلاک را با استفاده از نقشه های UTM و عکس های هوایی دست می آورند .

 

همچنین در رابطه با جانمائی پلاک ثبتی بخوانید