سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان

 

کارشناسان رسمی دادگستری راه و ساختمان وظایف زیادی دارند مانند تعیین ارزش ملک و اراضی یا روشن کردن ابهاماتی که در پرونده برای قاضی پیش آمده .

داشتن دانش کافی در این رشته مهم ترین اصل است.

زمانی که شما متخصص نباشید نباید انتظار درآمدی بالا را داشته باشید.

این رشته کسانی که پشتکار بالا و وفادار هستند را می طلبد .

اگر شما بتوانید زمان خود را صرف چیز های بیهوده نکنید و روی این کار تمرکز کنید زندگی موفقی خواهید داشت .

برای ورو د به این رشته شما باید آزمون را قبول شوید و سپس و سپس پله های دیگر.

این کارشناسان علاوه بر درست کردن سوالات و شک هایی که برای قاضی پیش میاید کار های دیگری هم انجام میدهند نظیر ارزیابی اراضی و ملک ها و تعیین قیمت آنها و خیلی کار های دیگر و طیف وسیعی از کار ها را در بر میگیرد.

 

فارغ التحصیلان رشته عمران (معمولا با گرایش عمران , سازه و آب) مهندسی راه و ساختمان و مهندسی معماری مجاز به شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری و راه و ساختمان هستند .

 

یک کارشناس ماهر میتواند حتی رای قاضی را هم تغییر بدهد .

 

کارشناسان با زیر نظر گرفتن ملک ها و با توجه به دقیق ترین جزئیات تعیین قیمت را انجام میدهند اگر در همه کشور کارشناسان رسمی دادگستری راه و ساختمان دانش کافی و ابتکار عمل داشته باشند میتوانند مشکل مسکن و اجاره نشینی را تا حدی حل کنند .

 

برخی از مسئولیت های کارشناس رسمی رشته راه و ساختمان عبارت است از محیط زیست , جمع آوری و دفع فاضلاب , پل سازی ,  راه سازی و ....

 

یک کار شناس رسمی راه و ساختمان میتواند بر تعیین ارزش مادی و انواع املاک , ارزش اماکن گردشگری , هتل ها و تعیین ارزش کارخانه ها وکارگاه های صنعتی بیرون از شهرها و ...

تاثیر بگذارد و کمکی به جامعه داشته باشد

 

درآمد یک کارشناس رسمی دادگستری با توجه به تلاش خود حتی به ساعتی 200 هزار تومان هم میرسد اما بعضی تخلف گران هستند که بی هیچ ترسی از آخرت خود و سوگندی که یاد کرده اند میلیاردی اختلاص یا رانت های اطلاعاتی دارند که اغلب به دست قانون دستگیر می شوند .

این رشته چون طیف وسیعی را در بر میگیرد متخصص شدن در آن زمان می برد اما ناشدنی نیست .

با علاقه به کار- کمک گرفتن از مرورگر ها – خواندن کتاب های مربوطه – نگاه به آزمون های سال های قبل – می توانید به یک کارشناس رسمی دادگستری راه وساختمان تبدیل شوید .