سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قالب سازی

قالب گیری تزریق پلاستیک چیست؟
قالب‌گیری تزریقی پلاستیک با تزریق مواد مذاب – معمولاً ترموپلاستیک‌ها – به قالب‌ها که به ابزار نیز معروف هستند، قطعاتی را تولید می‌کند.
 قبل از تزریق، پلاستیک در بشکه گرم می شود، به داخل قالب تزریق می شود، در امتداد کانال هایی به نام رانر حرکت می کند و سپس به درون 
خود قطعه می رود. پس از تکمیل، قالب باز می‌شود و قطعه بیرون می‌آید و آماده شروع دوباره فرآیند است.
 در ماشین های هیدرولیک یا الکتریکی، یک قالب خوب ساخته شده و رزین پلاستیکی مناسب می تواند قطعات دقیق را با سرعت بسیار بالایی تولید کند.
در مورد اجزای قالب تزریق پلاستیک بیشتر بدانید

ماشینکاری CNC چیست؟

در حالی که قالب گیری تزریقی در مورد پر کردن است، ماشینکاری CNC در مورد برداشتن است. 
CNC - که مخفف کنترل عددی کامپیوتری است - ماشینکاری در مورد استفاده از مواد برش کنترل شده توسط کامپیوتر از یک لایه جامد در یک زمان است. 
این اطلاعات از یک فایل دیجیتالی CAD یا مشابه استخراج می‌شود و امکان تغییر در فایل‌های بین تولید را فراهم می‌کند. کامپیوتر این فایل ها را به مجموعه ای
 از دستورات تقسیم می کند که به یک یا چند ابزار فرز که برای تولید محصول نهایی روی مواد کار می کنند، داده می شود.
 این امکان انتقال سریع بین طرح های دیجیتال و قطعات فیزیکی را فراهم می کند.

قالب گیری تزریقی در مقابل ماشینکاری CNC: مقایسه دو فرآیند

مانند بسیاری از مقایسه‌های بین قالب‌گیری تزریقی و سایر فرآیندها (به مقایسه‌های ساخت زیر مراجعه کنید)، قالب‌گیری تزریقی زمان و هزینه بالاتری دارد،
 اما زمانی که سرعت آن بالا رفت، می‌تواند از نظر حجم و هزینه از ماشین‌کاری CNC بهتر عمل کند. برخی از عوامل را در نظر بگیرید.

هزینه های سرب: ماشینکاری CNC نیاز به ایجاد یک فایل CAD و تبدیل آن به قابل استفاده برای آسیاب دارد. قالب‌گیری تزریقی مستلزم ایجاد قالبی است که زمان و هزینه زیادی را صرف می‌کند.

سرعت: دستگاه CNC می تواند به سرعت از CAD به تولید محصولات برود، اما یک بار قالب گیری تزریقی می تواند قطعات را سریعتر تولید کند.

حجم: وقتی نوبت به قیمت هر قطعه می‌رسد، در مورد حجم، قالب‌گیری تزریقی برنده می‌شود. در حالی که فاکتورسازی در آسیاب CNC راه اندازی برای چند قطعه تا صد قطعه هزینه کمتری دارد،

 از صدها تا هزاران قطعه، قالب گیری تزریق پلاستیک به عنوان انتخاب ظاهر می شود.

مواد: قالب‌گیری تزریقی پلاستیک‌ها را می‌پوشاند، به‌ویژه دو کمپ رزین‌های ترموپلاستیک و ترموست را پوشش می‌دهد، از پلاستیک‌های معمولی مانند ABS گرفته تا نایلون.

 ماشینکاری CNC می تواند از پلاستیک یا مواد دیگر استفاده کند، اما به دلیل فرآیند آسیاب، مواد نرم تر آسیب می بینند.
منبع: قالب ایران https://www.ghalebiran.com/